• Diretora 2010-2016


    Me. Francelina Ximenes Freitas, FdCC

    (2010 - 2015)
    a.      Biografia Directora
    Naran                                       : Me. Francelina Ximenes Freitas, FdCC
    Local /Data de nascimento      : Gari-uai, 1 de Agosto de 1970
    Morada                                    :  Madres Canossianas Has-laran  -  Comoro
    No. Contacto                           : +67077338457,
    E-mail                                     : freitasfdcc@gmail.com

    b.      HABILITAÇÕES LITERÁRIAS :
    ·           Escola Primaria  Pública Gari-uai  ( SDN 3 ) iha tinan 1979  -  1983
    ·           Escola Pre-Secundária Pública Tiri-lolo Baucau ( SMPN 1 ) iha tinan 1983-1986
    ·           Escola Secundária Católica Santo Antonio Baucau  iha tinan 1986 -1989
    ·           Bacharelato (D3) formação ba Professores Religião Moral( IPI-Filial Dili) iha tinan 1993 – 1997
    ·           Licenciatura ba Formação ba Professores  Religião Moral (ICR-Dili) iha tinan 2009-2012

    c.       FORMAÇÃO PROFISSIONAL
    ·           Tuir curso Kapasitasaun ba kargu nudar Director da Escola  70 horas  iha Manatuto iha 2000
    ·           Tuir cursu intensivu ba lingua portuguesa hosi tinan 2003 - 2013
    ·           Tuir cursu gestaun Eskolar iha Dili tinan 2005
    ·           Tuir curso Akompanhamentu  iha Filipina iha 2006

    d.      EXPERIENCIA PROFISSIONAL
    ·           Hanorin iha escola Primaria Católica Santo Antonio Baucau iha tinan 1990-1991
    ·           Hanorin iha Escola Pre-Secundria Pública Becora iha tihan 1994 – 1995
    ·           Directora Escola Secundária Católica Santo Antonio Manatuto iha tinan 1997-2003
    ·           Nudar koordenadora ba Katequistas, Apostolado da oração FOSCA, iha Manatuto iha tinan 1997-2003
    ·           Directora da Escola Secundária Católica Santa Madalena de Canossa Ossú iha tinan 2004-2006
    ·           Koordenadora ba Lider Pastoral Criança iha tinan iha Ossú iha tinan 2004-2006
    ·           Directora da Escola Pre-Secundária Católica São Luis Gonzaga Suai iha tinan 2007 -2009
    ·           Koordenadores ba professores Moral e Religião  Católica Distrito Suai iha tinan 2007-2009
    ·           Directora da Escola Secundária Católica santa Madalena de Canossa Has-laran – Comoro iha tinan 2010 to’o agora.

    HISTORIA BADAK MORIS NIAN
    KONA BA ME. FRANCELINA XIMENES FREITAS, FDCC

    a.        SIMU SAGAUTE FO MOS SAUGATE
    “Murak mean ne’e ami lori iha sana rai, atu hatudu katak kbit nebe iha,
    ami ne’e Maromak nian laos ema nian (2ko5. 4’7)”

    Me. Francelina, FdCC (Naran estimado Me. Franz) moris hosi familia simples iha loron 01 de Agosto de 1970 iha suku Gari-Uai nebe conhecidu nudar muturabu (karacter maka’as). Oan ba dasia hosi maun alin nain sanulu. Wainhira iha tinan 1976 konsekuencia politika partidaria hau hahu lakon Me. Franz nia aman no liu fulan sia lakon tan ninia inan. Nune’e Me. Franz ninia edukasaun no formasaun tomak hau simu hosi ninia maun boot no bin sira. Hosi sira mak  Me. Franz buras nudar ema, no hosi sira mak nia simu fiar no haburas fiar nudar sarani.
    b.        Formação Intelectual
    Hahu hau nia escola primaria iha tinan 1979 – 1983 iha SDN 3 Gari-Uai, hafoin kontinua escola pre-secundaria iha tinan 1983 – 1986, iha tinan 1986 -1989 remata Ensino Secundario Geral . Hotu tiha iha ensino secundario Me. Franz sente Maromak bolu nia atu tuir Nia liu hosi dalan vida religiosa iha kongregasaun Canossiana.
    c.         Formação religiosa
    Iha fulan Agosto 1989 Me. Franz  tama iha vieni e vede Canossiana nian iha comunidade Madres Canossiana Balide (seminario menor actual), hafoin iha tinan nebe hanesan superiores provincial simu nia  tama iha postulante iha dia 7 de Dezembro hamutuk ho kolega nain 4 no ami tuir formasaun iha comunidade Canossiana Baucau. Depois tinan ida iha dia 8 de Dezembro 1990 tama ba Noviciado iha comunidade Provincialato Lecidere. Iha dia 8 de Dezembro de 1992 halo primeira profissaun Religiosa hamutuk ho kolega nain tolu iha comunidade provincialato Becora. Me. Franz nia superiores maiores (iha tempo Madre Provincial Me. Carla Manzoni,FdCC) fo opurtunidade kontinua estudo ensino superior  iha IPI-Filial Dili hodi hasai kursu Katequetika hosi 1993-1997. Nia hatan ba Na’i hodi hola parte kompletamente ba familia religiosa Canossiana iha dia 8 de Dezembro de 1998.

    d.        Esperiencia de Servisu
    Iha tinan 1993-1997, Me. Franz escola dadaun iha IPI-FD halo apostolado iha Paroquia Becora sai facilitadora ba grupo S.Tiago no simu knar atu domingo – domingo halo pastoral, liturgia da Palavra, katekese iha estasaun Metinaro no Manleu. Iha fulan Maio tinan 1997 wainhira prepara an hela ba ezame final, Me. Franz simu fali Obediencia hosi Madre Provincial atu ba loke fali comunidade Canossiana Manatuto nebe taka tiha depois de funu japanesa nian. Ho ksolok nia simu obediencia ida ne’e, maibe tamba percisa remata estudo mak nia transfere comunidade Manatuto iha dia 27 de Agosto de 1997.
    Wainhira sei ezame hela Me. Franz simu tan knar hosi Pároco Paroquia Santo António Manatuto (Pe. Mariano Soares) atu sai directora ba escola secundaria Santa António Manatuto. Me. Franz  mos haktuir katak knar nebe nia simu husi Pároco Paroquia Santo António Manatuto mak sai nudar primeira esperiencia ba nia atu lidera escola (directora).
    Nudar katekista Me. Franz  latau ses hau nia knar atu fo formasaun ba catequistas, katekumenus atu simu sacramento sira, grupo  Zeladores, grupo foinsa’e Catolica, koordena Liturgia Paroquial no hala’o knar  pastoral hodi visita familia iha bairo-bairo, no estasaun missionaria sira. Me. Franz   haktuir tenik katak iha Manatuto mak nia aprende atu oinsa gere escola ida, no nia realiza an nudar catequista Canossiana ida. Iha Manatuto duni mos nia koko fo nia nia moris gratuitamente. Durante tinan nen nia laran iha Manatuto (1997-2003) mak Me. Franz  realiza iha ninia an motto husi sira votos perpetua nebe dehan “Murak mean ne’e ami lori iha sanan rai nia laran, atu  ema hare katak kbiit nebe ami iha, ne’e Na’i ninian no laos ema nian” (2cor.4:7)
    Iha Setembro 2003 simu fali obediencia atu ba iha comundiade Canossiana Ossu hodi kaer fali Escola secundaria Canossa Ossu nune’e mak iha fulan Dezembro muda ba ossu. Nune’e hala’o fali knar nudar directora hosi tinan 2004 -2006 fulan Janeiro. Tamba kleur demais ona mak superiores fo opurtunidade ba Me. Franz  atu halo agiornamentu iha Philipina durante fulan sia nia laran no tuir mos kurso acompanhamento formadores sira nian. Me. Franz  fila fali mai Timor iha fulan Janeiro 2007 no simu fali obediencia hosi Madre Provincial Me. Rosa Sarmento, FdCC atu mai ajuda iha Pre-Secundaria Canossa Comoro, liu deit fulan walu simu fali obediencia ba Comunidade Canossianas Suai atu fo liman iha pastoral paroquial no gere fali escola paroquia nian pre-secundaria S. Luis Gonzaga hosi tinan 2007 – 2009; simu fali obediencia hosi Madre Provincial foun Me. Juliana da Costa, FdCC atu mai fali Dili hodi kontinua ninia estudo iha ICR atu hasai Licenciatura ba formasaun ba Professores Moral e religiaun.
    Iha loron 14 de Outubro de 2009 iha loraik Madre Provincial Me. Juliana da Costa, FdCC bolu Me. Franz  hodi fo obediencia atu bele troka Ir. Ervinia nia fatin hodi hala’o knar nu’udar Directora ba Ensino Secundário Geral Católica Sta. Madalena de Canossa Has Laran Comoro. Me. Franz  haktuir katak nia atrapalha oituan wainhira rona obediencia ida ne’e tamba wainhira nia muda hosi Suai mai, knar nebe Superiores fo ba nia mak atu kontinua estuda hodi hasai Licenciatura iha ICR no ajuda hanorin deit iha Escola nebe besik.
    Hau (Me. Franz) tauk tamba estuda ho hau nia idade ne’e sei dificil se halo buat rua dala ida; los  katak, hau iha ona esperiencia nudar directora maibe hau tauk tamba durante ne’e hau directora iha foho deit laos iha cidade. Ida ne’e ba dahuluk mak superiores maiores fo obediencia atu sai directora iha cidade. Me. Franz  sente tauk tamba estudantes foho ho cidade lahanesan, inan-aman foho no cidade mos lahanesan, professores foho no cidade lahanesan. Hau (Me. Franz) tauk liu tan hodi hanoin, sera´que hau kontinua visaun, misaun no objectivu  nebe durante ne’e directores anterior sira hahu ona? Sera’ que hau bele gere escola ne’e nudar Filhas da Caridade serva dos pobres? Tenik Me. Franz.
    Maske ho tauk no nakdedar ho fiar metin hateke ba Jesus Cruxificado nebe kolu an hosi buat hotu domin deit mak lae, hamosu iha nia (Me. Franz ) forsa ida nune’e nia dehan ba ninia an “Jesus mos atu simu krus Nia kosar kahur ho ran maibe tamba obedece ba Nia Aman mundo hetan salvasaun”. Ho fiar  ba grasa obediencia nian no harohan daet Santa Madalena de Canossa no mos hare ba Santa Josefina Bakhita nia moris simples Me. Franz  hatan “sim” dala ida tan ba Maromak liu hosi Madre provincial hodi simu tan knar ida ne’e. Me. Franz  hatutan tan katak nia husu nafatin grasa ba Na’i atu nia bele eserce knar ida ne’e hanesan Canossiana katak nia (Me. Franz) laos deit directora simples ida nebe iha responsabilidade ba educação perante Nação maibe iha  mos responsabilidade moral perante Kreda no Congregação ida nian.
    Iha dia 26 de Janeiro de 2010 hamutuk directores da escola hosi Pre-escolar , Ensino Basico to’o Ensino Secundario simu posse hosi Madre Directora Fundação Canossa nian hodi eserce tan  kargu ida ne’e.Hala’o hela knar rua, nudar estudante no aomesmu tempo nudar directora ne’e laos facil maibe Maromak nia graça lori nia bele halo hotu ninia estudo iha 2012.
    Hare ba esperiencia iha Escola Secundaria Católica Sta. Madalena de Canossa nebe tinan-tinan ema hadau malu atu tama iha escola nebe nia lidera, Me. Franz  hili topiku ba ninia skripsi FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PREFERENSI MASYARAKAT DALAM MEMILIH SEKOLAH MENENGAH UMUM KATOLIK SANTA MADALENA DE CANOSSA.” (“Factores nebe fo influencia ba preferencia sociedade atu hili Ensino Secundario geral católica Santa Madalena de Canossa”)
    Iha duni 2012 ne’e mos tenke implementa fali curriculo foun ba ensino secundaria, hosi primeiro ano estudantes tenke hili ona especialiasasaun nebe edukasaun nacional oferece rua mak hanesan “Ciencias e Tecnologias no Ciencia Sociais e Humanidades”. Hahu tinan ne’e mos ami (Me. Franz nudaar directora ho nia estrutura tomak) loke escola dader-loraik. Todan atu loke tan escola loraik maibe tamba inan – aman barak hakarak hatama sira nia oan iha escola ne’e,mak hamutuk ho professores sira ami loke turno rua. Tamba esigencia curriculo foun tenke favorece tan lab computadores no lab ba ciencia naturais. Fo graça ba Maromak tamba inan-aman estudante sira nian suporta maka’as tebes ami (Me. Franz nudaar directora ho nia estrutura tomak) ladun hetan dificuldade atu implementa curriculo foun, so livros deit mak tarde maibe aulas lao nafatin tamba professores sira quase tuir hotu formasaun ba curriculo foun no balun sai formador.
    Hare ba necessidades inan-aman nian nebe hakarak atu hatama sira nia oan iha Escola Secundaria Geral Católica Sta. Madalena de Canossa Has Laran Comoro Dili mak (Me. Franz nudaar directora ho nia estrutura tomak) tur hamutuk  professores, Madre Superiora Comunidade (Me. Lucia de Deus,FdCC) decide atu loke turno rua, escola dader no loraik. Nune’e hahu implementa curriculo foun ho esperiencia foun escola turno rua.
    Iha tinan 2012 fulan Fevereiro simu obediencia hosi Superiores Maiores atu sai Concelheira Provincial ba periodo 2012-2014; no iha tinan 2012 fulan Maio remata Licenciado nian.
  • You might also like

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel